Funkcjonalna reklama – wsparcie agencji i specjalistów

Reklama niejednokrotnie odwołuje się do zdania specjalisty. Zazwyczaj napotykamy się z funkcją tego zabiegu w wypadku proponowania nam zakupu wskazanych leków, preparatów i środków farmaceutycznych. Przyodziany w kitel aktor, jaki przedstawiony nam jest jako lekarz określonej specjalizacji, faworyzuje tabletki na ból głowy lub ewentualnie pastę do zębów.

Wielokrotnie rolę ekspertów mogą pełnić aktorzy kojarzeni w głównej mierze ze swoim serialowym bohaterem, jaki jest lubianym dentystą lub farmaceutą. Pomimo, iż zdajemy sobie sprawę, iż figura ta nie ma nic wspólnego z medycyną, ufamy jej i kierujemy się jej poradą w wyborze właściwej pasty do zębów lub środka przeciwbólowego.

Reklamowym fachowcem może także być osoba nieznana, ale obeznana przez życie: dziadek, sąsiadka. Takim ludziom niejednokrotnie ufamy bardziej, szczególnie gdy chodzi o sprawy związane z prowadzeniem domu bądź też wychowywaniem dzieci. Przy odbiorze tego rodzaju reklam ważne jest uświadomienie sobie, iż grają w nich wyłącznie aktorzy. Jest to ważne głównie przy zakupie leków. Zanim ich użyjemy doradźmy się oryginalnego lekarza. Zawodowcy od reklamy starają się sprzedać towar. Aby jednakże osiągnąć swój cel, muszą najpierw precyzyjnie obliczyć grupę odbiorców i dla niej oferować długopisy reklamowe. To do nich powinny być skierowane spoty telewizyjne oraz ogłoszenia prasowe.

To właśnie dzięki temu będzie też wiadomo, gdzie najkorzystniej umieścić daną reklamę. Załóżmy, że chcemy zareklamować najnowszy proszek do prania. Zakładamy, iż będą z niego korzystać w głównej mierze kobiety, bo zgodnie z wynikami przeróżnych badań socjologicznych to one na ogół robią w domu pranie. One również decydują, jaki towar z dostępnych na rynku zostanie w tym celu zakupiony. Najwięcej proszku zużywają mamy drobnych dzieci. Najodpowiedniej w takim razie do nich zaadresować reklamę. Będzie ona umieszczona w gazetach o tematyce kobiecej i w telewizji, w porze emisji znanych seriali czy też tak zwanych programów śniadaniowych. Na spocie z kolei zobaczymy matkę z dzieckiem, które jest szczęśliwe, albowiem jego poplamiona bluzka jest znowu czysta. Wszystko to właśnie dzięki użyciu reklamowanego produktu. Dziecko jest radosne. Skutkiem tego następnym wspólnie mama wybierze właśnie ten artykuł.

Dodaj komentarz